Framtid

Hej allihopa!
Just nu ligger jag på stranden här i Cala’n Bosch och njutet av min lediga dag innan det är dags att åka ute båten ikväll för att ta teamfoton och sedan eventuellt avsluta kvällen med fullmåne party 😂 Det finns alltid en anledning till att partaja.

Det är många tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu. Jag var så säker på att denna branschen var någonting för mig och att detta skulle vara mitt drömjobb, vilket det på sätt och vis är. 🙂 Men det finns många saker som ni som är utomstående inte ser som vi gör och har press på oss.
Bland annat är det en stor press på försäljning. Vilket jag överhuvudtaget inte hade en tanke på när jag sökte! Jag visste ju att man skulle sälja och folk beskrev till till mig som att det är bra om man kan sälja lite för att få extra i fickan. Men det är mycket mer än så... och det gillar jag inte alls!
Jag är anställd som en service guide och inte en försäljare. Hade jag velat vara försäljare skulle jag sökt en sådan tjänst istället.

Dessutom är det andra saker här som får mig att tvivla på om jag ens vill göra en säsong till? Det är så sjukt! För jag har alltid varit så säker på att jag vill göra det, men nu sitter jag här och tänker "ska det vara såhär på nästa destination också så vill jag inte vara där".

Just nu känner jag att jag inte kan vara mig själv här utan trippar lite på tår.. aktar mig för vad jag säger och vad jag gör.. för alla har alltid en åsikt om andras liv. När man bor så tätt är det inte alltid kul att ta den fighten hela tiden, just nu orkar jag bara inte. Och detta gör att jag bara vill hem, helst nu direkt! Men det är bara 3 månader till och FÖRHOPPNINGSVIS kommer detta ändras till det bättre igen. Annars har denna upplevelsen förstört min motivation till att fortsätta faktiskt. 

Just nu sitter jag och kollar lite utbud i jobbbranchen hemma, det betyder inte att jag inte kommer ändra mig o köra en säsong till.. men vi får se. Allt kan ändras snabbt till det ena eller det andra. Jag ska sätta mig någon dag och göra en lista med för och nackdelar med detta jobbet & se vad den säger. Förlåt för ett tråkigt inlägg, men inland blir det så. 

Vi hörs! Puss o kram.

(null)

Publicerat i Allmänt